mamaSensi

Carpe Diem!

donderdag, november 17, 2005

Eindwerk en nog veel meer

Zoals de meesten onder jullie wel al weten, zit ik nu in mijn laatste jaar opleiding kleuterleidster.
En mijn eindwerk zal gaan over kleutertoneel. Of hoe kleuterleidsters kunnen omgaan met de voorbereidingen en verwerkingen rond gaan kijken naar het toneel.
En er komen zeker ook reacties aan bod van mensen die er professioneel mee bezig zijn.
Enfin, ik heb een promotor, ik heb een onderwerp, ik heb een structuur dus om het in mei af te moeten geven denk ik dat ik voorlopig goed bezig ben.
Verder gaat het leven zijn stille gang.
Geen reactie meer van ex, dus benieuwd wat zijn volgende zet gaat zijn.
Morgen ga ik weer een dagje het kleutergewoel induiken om even kennis te maken met de kindjes (waarvan ik er sommige vorig jaar al in de klas had in de eerste kleuterklas), met de vaste gewoontes en het materiaal in de klas.
Het lokaal en de juf ken ik wel al.
Ik deed er immers mijn allereerste stageweek ooit.
De juf is iemand met een enorme schwung, die altijd iets nieuws wil uitproberen, maar ook enorm vertrouwd is met de basis van het katholieke kleuteronderwijs: de leerplannen en ontwikkelingsaspecten.
Ze heeft ook altijd originele knutselideetjes.
Ik leer dus altijd veel bij van haar, daarom heb ik zelf gevraagd aan de directeur om dit jaar weer bij haar te mogen stage doen.
Het klikt gewoon met haar en de manier waarop ze me iets leert over hoe ik moet omgaan met bepaalde situaties, hoe ze me bijstuurt, altijd op dezelfde kalme supervriendelijke en motiverende manier.
Ik ben er echt blij om dat ik terug bij haar kan staan.
En o ja, ik heb nog 1 overzetsel van verleden jaar: een ontdekdoos voor wiskunde.
Deze juf is toch niet toevallig één van de juffen en meesters die hebben meegewerkt aan het leerplan wiskunde zekers!
Dus als ik op mijn school niet goed geholpen wordt, dan kan ik nog terugvallen op deze juf!
Gelukkig!
Enfin, ik ben moe en t zal een drukke dag worden morgen.
Verder is alles kalm, vooral op liefdesgebied ;-))
Dat zou goed zijn, en meestal is dat een stilte voor de storm haha.
Oh ja, ben naar Anouk gaan kijken in t Sportpaleis!
Was ongelooflijk superfantastisch, megakippevlees, gezongen.
Echt een klok van een stem heeft ze, ze dans misschien een beetje raar bij momenten, maar haar zang is zo mogelijk nog beter life dan op cd.
Machtig mooi dus!
En nu slaapwel!