mamaSensi

Carpe Diem!

zondag, november 13, 2005

Mama zijn

De cirkel van het leven is rond
Ik begrijp opeens mijn eigen moeder zo goed
Als ze streng was, als ze ongerust was, bezorgd,
Als je de verscheurdheid op haar gezicht zag,
omdat ik ongelukkig was,
want ze voelde het dan ook.

Dat besef ik nu.
Men zegt dat tweelingen elkaar aanvoelen of weten dat de ander pijn heeft.
Men onderschat de moeder-dochter band enorm.

Mijn hart heeft gebloed dit weekend.
Mijn dochter was verdrietig.
En ik met haar...



Vreselijk is het dus om je dochter verdriet te zien hebben.
Onmacht.
Je wil het liefst alles opgelost zien voor haar, de oorzaak wegnemen, haar gelukkig zien.
Maar dat gaat niet en ze zal het leven ook ervaringsgericht moeten leren net als wij allemaal.
Jammer dat haar les zo vroeg begonnen is!
Slaapwel!